Gelecek İnovasyonda
İnovasyon, TDK’ye göre yenileşim. Biraz daha detaylandırırsak, bir olgunun, işleyişin, yöntemin veya durumun yenilenmesi veya geliştirilmesidir. Öğrencilere, inovasyon kavramını özümsetmek ve inovasyonun yaşamın bir parçası olduğunu, bunu her şeye entegre etmelerini öğretmeliyiz.
Projemizdeki inovasyon ise geçmişten günümüze eğitim kurumlarındaki kullanılan
materyallerin öğrenciler tarafından araştırılıp karşılaştırma yaparak
öğrenmelerini sağlamaktır. Öğrenciler geçmişte kullanılan materyaller ile
günümüzde kullanılan materyaller arasındaki farkı görüp öğrenme düzeylerinin ve
hazır bulunuşluklarını nasıl etkilediğini öğrenecekler. İnovasyon ile
öğrencilerin var olanı daha iyi daha kullanışlı daha ergonomik yapmaları
hedeflendiğinden bir materyal geliştirmelerini ve bu eğitim ortamında
kullanarak sürece yaparak yaşayarak öğrenme ile dahil olmaları sağlanacaktır.
Öğrencilerin hayal gücünü geliştirmeyi ve var olan kalıpların dışına çıkarak
onlara farklı düşünmeyi öğretmek hedeflenmektedir.
Projemizin hedefleri:
- Öğrencilerin inovasyon kavramını anlamalarını sağlamak ve örneklendirme yapmalarını istemek.
- İnovasyonun sadece ürünler üzerinde değil her alanda olduğunu farkına varmasını sağlamak.
- Hayal gücünü devreye sokarak kalıpların dışına çıkmayı hedeflemek.
- Geçmiş ile günümüzdeki eğitim ortamlarındaki materyalleri karşılaştırarak çıkarımda bulunmalarını sağlamak
Beklenen Sonuçlar:
- Öğrencilerin inovasyona bakış açılarının değişmesini sağlamak.
- İnovasyon konusunun sadece somut kavramlar değil soyut kavramlar üzerinde de olduğunun farkına varır.
- Hayal gücü,yaratıcılık,beceri,özgüven,tasarım yetenekleri artar.
- Web2 araçları ile tanışır ve bunları kullanmayı öğrenir.
- Futuristik düşünme becerisi kazanır.
- Yaparak yaşayarak öğrenme ile kalıcı öğrenme gerçekleştirir.
Her ülkenin eğitim sektörüne ivedikle entegre etmesi gereken bir konu.
YanıtlaSilGeleceği planlamaya inovasyondan başlamayı seçmeliyiz.
YanıtlaSil